roos-tanzania2018.reismee.nl

Flowers Children Center

Hoi allemaal!!

Inmiddels was ik al redelijk geland in Tanzania en zo begon dinsdag de eerste dag op het project waar ik de komende maand zal gaan werken, genaamd, Flowers Children Center. Flowers Children center is een school voor weeskinderen, straatkinderen of kinderen waarvan de ouders het schoolgeld niet kunnen betalen. Het is een schooltje bestemd voor kinderen van 2,5 tot 6 jaar oud, met in totaal ongeveer 70 leerlingen. Er zijn 3 klassen: baby class, middle class & pre-unit class. Sia haalde me om 8 uur op en liet me de weg zien naar het project, wat ongeveer 10 minuten lopen was vanaf de Lodge. Bij aankomst werd ik heel enthousiast verwelkomd en kreeg ik een kleine rondleiding. Vervolgens ging ik meekijken in de pre-unit class. Deze kinderen zijn ongeveer 5/6 jaar oud. Alle kinderen hebben een schooluniform, maar in deze periode van het jaar dragen ze vaak een trui of jas erover heen met een mutsje op hun hoofd. Rond 10 uur krijgen alle kinderen een beker met pap en hierna mogen ze buitenspelen, de baby class als eerste en de pre-unit class als laatste. Buiten staat een schommel en een glijbaan en verder worden er veel spelletjes gedaan met de juffen. Elke klas heeft een rooster met de verschillende soorten lessen. Zo kreeg de pre-unit class bijvoorbeeld rekenles & engels les. Om 1 uur krijgen de kinderen lunch van de school (bijvoorbeeld rijst met bonen) en hierna is hun schooldag alweer voorbij. En zo vloog ook mijn eerste dag op het schooltje voorbij. Op dinsdagavond hebben we vaak een movienight in de Lodge en zo gingen we, samen met de Prisca (housekeeper) een film kijken. Woensdag heb ik nog een dag bij de pre-unit class gezeten. Zo keek ik bijvoorbeeld alle schriftjes na, wanneer de kinderen klaar waren met een opdracht en hielp ik de kinderen die iets moeilijk vonden en wat extra uitleg nodig hadden. Rond 9 uur beginnen de lessen en vandaag was het tijd voor tekenles en engels les. De juf zingt veel engelse liedjes met de klas, waarbij de kinderen reuze enthousiast worden en altijd uit volle borst mee zingen. De engels les wordt bijvoorbeeld geïntroduceerd met het liedje: hoofd, schouders, knie & teen. Wanneer een leerling een goed antwoord voor de klas geeft, zingen alle andere leerlingen een kort liedje genaamd: you're a superstar! Maar wanneer een leerling een fout antwoord geeft voor de klas, zingen alle andere leerlingen een kort liedje genaamd: shame on you! Het is heel mooi om te zien hoe alle kinderen elke keer zo opgewekt en vrolijk zijn, en blij zijn om naar school te kunnen.

Foto's en filmpjes uploaden op deze site gaat niet vlekkeloos met mijn internet hier, zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben. Ik doe m'n best om deze week zoveel mogelijk foto's te plaatsen!!

Liefss

Reacties

Reacties

Anneke

Hoi Roos,
Leuk om je verslag te lezen van wat je de afgelopen periode allemaal al hebt meegemaakt, niet alleen op het schooltje maar ook nog een beklimming van de Kilimanjaro. Zo te lezen heb je het naar je zin daar en fantastisch dat dit allemaal doet.
Ik kijk uit naar je volgende verslag.
Liefs Oma xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!