roos-tanzania2018.reismee.nl

Update

Hallo lieve mensen,

Inmiddels zijn er alweer 3 weken voorbij en gaat de laatste week beginnen. Een blog bijhouden is toch makkelijker gezegd dan gedaan, maar hierbij een update van mij.

In de afgelopen tijd heb ik 4 keer in de week geholpen bij Flowers Children Center. Zo heb ik eerst voor Pre-unit class een grote poster gemaakt en hierna ook posters voor middle class en baby class. Rond 9/10 uur wandel ik samen met Lisa (een vrijwilliger die vorige week aangekomen is) richting het schooltje. Als eerste helpen we met het uitdelen van de bekers pap. Na de pap mogen de kinderen buitenspelen en spelen wij gezellig mee. Met de pre-unit class gaan we vaak touwtjespringen, Afrikaanse kringspelletjes of wedstrijdjes rennen. Na het buitenspelen gaan de kinderen weer de klas in voor een les en kan je helpen met nakijken of kinderen die het moeilijker vinden extra aandacht geven. Zo eindigt de schooldag om 1 uur ’s middags, waarbij wij helpen met de lunch uitdelen en hierna zijn de kindjes vrij om te gaan. Sommige worden opgehaald, andere niet. De dagen zijn dus relatief kort, maar elke keer weer onwijs leuk.

In de afgelopen tijd heb ik ook andere projecten voor Travel Active bezocht. In de eerste week heb ik de school ‘Afroplan’ bezocht, de week hierna ‘Ikirwa school’, vandaag ben ik op bezoek geweest bij het weeshuis ‘Cradle of love’ en morgen bezoek ik tot slot nog een hondenopvangproject genaamd ‘Mbwa wa’. De foto’s hiervan zal ik zo snel mogelijk uploaden. In deze periode zijn vaak relatief veel vrijwilligers aan het werk in Tanzania, maar wat sommige projecten ook zeiden was: ‘Zonder de vrijwilligers zijn we nergens’.

In de lodge is het onwijs gezellig. Inmiddels zijn er een hoop nieuwe vrijwilligers aangekomen (elke week komen en gaan er vrijwilligers) en in totaal zijn we met 12. In de weekenden doen we veel leuke dingen met z’n allen, maar voor de weekendtrips komt absoluut een aparte blog.

Liefs!!

Reacties

Reacties

Doesjka

De tijd vliegt, alweer 3 weken voorbij van je mooie avontuur. Geniet van je laatste week Roos!

Helen

Geniet van je laatste weekje! Xxx

Anneke Vrolijk

Weer een mooi verslag Roos, nog een week en dan weer naar huis maar je kan terugkijken op een mooi en nuttig verblijf in Tanznia. XX

Opa Aad

Hallo lieve Roos wat leuk dat je ons via je blog op de hoogte houdt van jouw reilen en zeilen. Fijn te lezen dat je het erg leuk vindt en je ook nuttig maakt (zonder vrijwilligers zijn we nergens). Nog een klein weekje en dan vrijdag weer naar NL. Fijne tijd en tot spoedig ziens. X

Colette

Super Roos... geniet van al deze ervaringen..

Arti

Ik beleef het met je mee! Fijne laatste week?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!