roos-tanzania2018.reismee.nl

De weekendtrips


Hi lieve mensen,

Zo is ook aan mijn laatste weekend een eind gekomen en dat betekent dat het tijd wordt om te vertellen wat je nou allemaal kan doen in een weekend in Tanzania. Het eerste weekend had ik in de blog over de eerste dagen verteld, dus die zal ik even overslaan.

In weekend 2 ben ik samen met 4 andere vrijwilligers uit het huis richting de bekende berg Kilimanjaro gereisd. We deden een dagtrip waarbij je in ongeveer 4 uur naar het eerste kamp loopt en vervolgens in ongeveer 2/3 uur weer beneden de berg staat. Kamp 1 hield in dat we 2835 m omhoog gingen, wat bijna de helft van de hele Kilimanjaro is. Zelf ben ik absoluut geen ervaren wandelaar/hiker en dit was op sommige momenten enigszins te merken. De tocht was door een groot regenwoud en grotendeels toch stijl omhoog. Ik kan me niet herinneren dat ik me ooit gelukkiger heb gevoeld, dan het moment dat we het bord van kamp 1 zagen. Helaas was het hierboven te bewolkt om een mooi uitzicht te hebben en was het onwijs koud (vooral na de hoeveelheid zweten). Vervolgens moesten we onze gegevens opschrijven met een handtekening, uiteraard een fotootje gemaakt bij het aankomstbord als bewijs en zo zijn we weer zingend de berg afgegaan. Het was een dagtrip om niet zomaar te vergeten en ik vond het waanzinnig gaaf om de Kilimanjaro deels te beklimmen. De volgende keer in Tanzania zal ik naar de top gaan, dat beloof ik (samen met mijn papa dan).

Eenmaal terug in de lodge (uurtje of 8/9) genoten van een heerlijk warme douch en lekker m'n bedje in gegaan. Zondag werd dan ook absoluut een rustdag, nadat ik nauwelijks kon opstaan van de spierpijn. 's Middags ben ik samen met 2 andere vrijwilligers even boodschappen in de stad gaan doen en later heerlijk gegeten bij Safari Bistro. Ook dit weekend zijn er weer nieuwe vrijwilligers bijgekomen, super gezellig dus.

Het derde weekend begon al ietsje eerder. Donderdag de 26e zijn we namelijk met een groepje van 5 vrijwilligers een dagje naar de Hot springs geweest. Er werd ons verteld dat je deze trip beter door de weeks kan doen in plaats van in het weekend, aangezien het dan een stuk rustiger is. Het was ongeveer 2 uurtjes rijden, meerendeel over een hobbelig zandweggetje in the middle of nowhere. Eenmaal aangekomen was het een werkelijk paradijs om te zien. Het water was heerlijk warm en zat vol met visjes die aan je voeten knabbelde (fish spa dus). Halverwege de dag kregen we 'chips my eye', de specialiteit hier, als lunch, waarna we uiteraard nog 1 duik namen in de hotsprings. Zo vloog deze dag voorbij. De hotsprings zijn een absolute must-do wanneer je hier verblijft!!

Vrijdag was natuurlijk nog een gewone 'werkdag' en hierna begon het echte weekend. Zaterdagochtend vertrokken wij richting 'Lake Natron'. Lake Natron is een zoutmeer, gelegen in het Noorden van Tanzania tegen de grens van Kenia aan. Het staat ook wel bekend als het 'rode' meer. We vertrokken 's ochtends rond 10 uur met z'n zevenen in een grote jeep. Het was een lange tocht, inclusief een lekke band en 4 uur lang hobbel de hobbel. Maar uiteindelijk zeker weten de moeite waard. 's Avonds hebben we bij het meer vol met flamingo's de prachtige zonsondergang gezien. Ondertussen werden er bij de Masaai Giraffe campsite tenten opgebouwd voor ons en werd er avondeten klaargemaakt. Toen we hier aankwamen hebben we gezellig met z'n allen gegeten en zijn we redelijk vroeg gaan slapen. De volgende dag stond een kleine hike tocht op het programma. De hike duurde niet heel lang en was dan ook merendeel door het water heen, begeleid door een man uit de Masaai groep. We eindigden bij prachtige watervallen, die ik absoluut niet had willen missen tijdens deze reis. We hebben hier heerlijk gezwommen, genoten van de mooie watervallen en zelfs genoten van een zonnetje (aangezien het de koelste periode van het jaar is in Tanzania). Bij de camp site kregen we nog een heerlijke lunch en zo zijn we rond 4 uur weer begonnen aan onze terugreis. Bijna terug in ons dorpje, ontstond er nog een lekke band nummer 2, maar uiteindelijk kwamen we rond 9 uur aan in onze lodge. De pizza's hadden we onderweg al besteld en waren dus binnen een kwartiertje op tafel. Op zondag pizza bestellen hoort er wel een beetje bij in onze lodge. Zo was dit weekend ook alweer voorbij en was het weer tijd voor Flowers Children Center!!

Weekend 4, mijn laatste weekend alweer. Een aantal vrijwilligers vertrokken voor een weekend safari, andere vertrokken richting Zanzibar en zo waren wij nog met 5 vrijwilligers in het huis. Vrijdagavond hadden we een gezellige barbecue met meerdere vrijwilligers van andere accomodaties bij ons in de bar. Zaterdagochtend werden we om 10:45 opgehaald en na ongeveer een uurtje rijden kwamen we aan bij een Masaai Village (Een groot deel van de Masaai stam woont in Tanzania). Bij aankomst werden we gelijk ingewikkeld in doeken, zoals de Masaai zich ook kleedt. We leerden een hoop over hun gewoonten & tradities, zoals de Masaai dans. Voor de kinderen uit het dorp hadden we een hele hoop koekjes en flesjes drinken gekocht en zo gingen we uiteindelijk rond 3 uur weer terug naar onze lodge in Madukani. Wederom een hele leuke trip!!!

Zondag, de dag begon heerlijk rustig. Kleren moesten weer gewassen worden en wonder boven wonder kwam het zonnetje ook tevoorschijn vandaag. Om 1 uur vertrok ik samen met Michelle richting Maji ya chai met de Dala Dala. Na een klein stukje op de Piki Piki kwamen we aan bij Kaskazi's horse stables. We gingen hier op horse safari van half 3 tot half 5. Michelle heeft vroeger ook paardgereden en zo gingen we samen met een guide de prachtige natuur in. Een hoop zebra's, buffels, impala's, waterbokken om ons heen tijdens de rit. Ik zat op een onwijs mooi paard van 7 jaar oud genaamd Magic Star. Het was een geweldige ervaring om als paarden-fan door de Afrikaanse natuur te rennen met de zebra's en springende impala's om je heen. Zo was ook mijn laatste weekend een absoluut feestweekend geworden en was het alweer zondagavond, tijd om pizza te bestellen dus.

Op naar de laatste dagen bij Flowers Children Center!

Liefss

(Foto's komen eraan!!)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!